Velkommen tilbage i kirkens lokaler!

Måske du leder et område, et fællesskab – eller blot er nysgerrig. Her vil vi samle information til dig omkring retningslinjer og forhold i kirken, som kan være gavnligt for dig at vide, når du atter skal igang med at planlægge arrangementer og møder.

Er du gudstjenestedeltager og nysgerrig efter at vide mere om, hvordan det bliver afvikles mht. retningslinjer fra sundhedsstyrelsens kan du også finde mere information om det her på siden.

Vi vil løbende opdatere siden.

Hvor mange mennesker må vi være?

Der er ikke forsamlingsloft for arrangementer i kirkens bygninger. Det er lokalets størrelse der afgør, hvor mange der kan samles i det. Nedenfor kan du få overblik over, hvor mange personer der må være i de forskellige lokaler i kirken

Det er kirkes lokaler, der har fået status af at kunne åbne. Det betyder at du skal benytte kirkens lokaler til de kirkelige aktiviteter du ønsker at arrangere hjemme og udenfor er det fortsat det generelle retningslinjer, der er gældende. Du kan derfor fortsat ikke arrangerer en klyngesamling med mere end 10 personer i din stue eller have. Vi forventer at loftet for max antal forsamlede generelt vil løftes til 30 – 50 personer efter d. 8. juni.

Afstanden mellem os

Der skal være 1 meter mellem hver person ved alm. samtale, men minimum 2 meter ved sang. Vær opmærksom på at stoleopstillingen i cafeteria, Hjørnerum og Børnekirken ikke er sat op til sang-afstand. I bør derfor kun sidde på hveranden stol eller rejse jer op, hvis I ønsker at synge.

Stole/borde-opsætningen må ikke ændres, uden at det er aftalt med Karsten Holm

Cafeteriet

55 personer
(Færre ved sang)

Børnekirken

45 personer
(Færre ved sang)

Kirkesal

110 personer

Hjørnerum

12 personer
(Færre ved sang)

Kontormødelokale

4 personer
(Færre ved sang)

Loftet

12 personer
(Færre ved sang)

Rådgivningsrum

3 personer
(Færre ved sang)

Caféen

12 personer
(Færre ved sang)

Hvordan får vi gjort rent i lokalerne?

Når du ankommer til lokalet er det dig som leder/mødeindkalder, der er ansvarlig for følgende

Selve lokalet

Kontaktpunkter og flader rengøres FØR arrangementet. Når du forlader lokalet, behøver du ikke at gøre ekstra rent. Forlad lokalet i pæn stand.

Vejen til lokalet

Overvej, hvilken indgang til kirken deltagerne vil benytte og sprit håndtagene af.

Øvrige kontaktflader, som I vil få berøring med

Overvej også allerede ved ankomsten, hvilke kontaktflader i huset, du/I vil komme til at benytte og rengør disse med det samme.

  • eks. kaffemaskine, håndtag på køleskab, opvaskemaskine, termokander, skabslåger, whiteboard-tusser mv.

Generel information

God håndhygiejne
Sørg for at der er håndsprit i lokalet

Afstand
Vær opmærksom på, at der holdes afstand (1 meter) – også ved bevægelse i lokalet.
(ved sang skal der være 2 meters afstand mellem personer)

Mad og drikke
Vær særligt opmærksom på håndhygiejne. Overvej om blot én eller få personer skal betjene resten. Hvis der serveres (kage eller frugt), bør det serveres sådan, at man kun rører ved det stykke, man tager fra tallerkenen.

Med madfællesskab med over 10 personer og ved buffet gælder særlige retningslinjer, som vi endnu ikke har udarbejdet.

Vigtig information vedr. gudstjenester

For at kunne skabe en naturlig fordeling ved gudstjenesterne har vi delt menigheden i to grupper: Med/uden børn.
Er gudstjenesterne forskellige?
Gudstjenesterne har et ens indhold. Forskellen består i, at der til kl. 10.30 vil være et særskilt program for børnene i Vestfløjen.

Hvornår skal man komme for at få en (god) plads?
Vi anbefaler at ankomme 3-15 min. før gudstjenesten.
Ved ankomsten, så vær særligt opmærksom på ikke at stå i grupper på over 10 personer udenfor (parkeringspladsen), og hold god afstand ved indgangene.

Hvor skal man gå ind?
Børn, der skal i Roderiet og Pitstop skal benytte hovedindgangen, hvor en børneleder vil tage imod og guide barnet videre til sit område.
Unge og voksne kan benytte alle indgange, hovedindgang, de tre indgange fra gården direkte til kirkesalen og indgangen til kontoret.
Ved alle døre vil der være en “vært”, der guider videre til der, hvor du kan opholde dig i løbet af gudstjenesten. Gå venligst direkte hen til din plads, så vi undgår kø-dannelse.

Hvem kan sidde sammen?
Kirkesalen er sat op med 1, 2 og 3 stole i sammenhæng. Personer fra samme husstand (eller som har haft tæt kontakt i nedlukningsperioden) kan sidde sammen.

Hvordan kommer børnekirken til at fungere?
Merete Heldt har lavet et skriv her, hvor du kan læse meget mere om, hvilke tanker hun og børnelederne har gjort sig om genåbningen og gudstjenesten på søndag. Vær opmærksom på at børnene selv skal have forfriskninger med til børnekirke.

Kan man blive afvist ved døren?
Ja, vi kommer ikke til at gå på kompromis med det antal personer, vi kan lukke ind. Dog forventer vi ikke, at det bliver nødvendigt at afvise nogen. Så kom endelig!

Hvad hvis man er i risikogruppen?
I kirkesalen er der 2 meter mellem stolene, så er du i risikogruppen, er det vigtigt, at du får en plads her. Vi følger sundhedstyrelsens retningslinjer, men er opmærksomme på, at personer i risikogruppen bør være ekstra påpasselige i denne tid. Overvej at deltage i online gudstjenesten, hvis du er i risikogruppen.

Kirkekaffe
Efter gudstjenesten vil der være kirkekaffe med udskænkningssteder i både kirkesal og cafeteria. Disse betjenes af værterne ved gudstjenesten. Der er ikke selvbetjening.

Velkommen på søndag!