ForfuglteKristne1

Forfulgtekristne

ForfoulgteKristne

Åbne Døre

Åbne Døre er en upolitisk, international missionsorganisation som arbejder på tværs af kirker og foreninger over hele verden. Organisationen støtter forfulgte kristne med bibler, kristne materialer, undervisning, praktisk håndværk og på flere andre måder så de ved at de ikke er glemt og så de kan holde fast i troen og kan tjene i deres lokalsamfund. Åbne Døre ønsker at mobilisere kirken i Danmark til at støtte kristne der forfølges for deres tro.

getimage

Åbne Døre blev grundlagt af hollænderen Broder Andreas der i 1955 for første gang smuglede bibler ind bag jerntæppet til det lukkede, kommunistiske Østeuropa. I dag har organisationen kontorer i 24 lande og projekter i mere end 50 lande. Arbejdet finansieres udelukkende ved frivillige gaver.

Silkeborg Oasekirke støtter dette fantastisk vigtige arbejde for forfulgte kristne økonomisk og med forbøn. Vi ønsker også at leve med i arbejdet blandt andet ved besøg af Åbne Døres medarbejdere.

Her er to eksempler på hvordan kristnes situation er i flere af verdens lande:

• Pastor Behnam Irani tilbragte seks år i et iransk fængsel for at lede en kirke. Han blev løsladt for nylig og genforenet med sin familie. Åbne Døre besøgte ham for at se, hvordan de har det.
  • Fire etiopiske teenagere, der blev dømt for at uddele en kristen bog, er ude af fængslet igen. De er ved godt helbred.