Dåb i Silkeborg Oasekirke

Dåben er et af de to sakramenter i den lutherske kirke. De steder, hvor Guds nåde formidles til os mennesker efter Jesu indstiftelse.
Her får vi et eviggyldigt tegn på, at vi er Guds børn.

Ønsker du at blive døbt – eller få dit barn døbt, så kontakt en af vores præster for at aftale nærmere. Du kan få overblik over hvornår der er gudstjenester her.

Ofte stillede spørgsmål

Ja, som udgangspunkt skal man være medlem, men hvis man er i processen med at blive medlem, er det også muligt at få sit barn døbt.

Ja, kirkens lokaler kan udlejes til private fester, og medlemmer får rabat på 50%. Mere info om udlejning her

I forbindelse med dåben modtager du dåbsattest af Silkeborg Oasekirke. Herefter er du selv ansvarlig for at kontakte dit bopælssogn med henblik på at få dåben registreret i folkeregisteret.

Ja, det kan man! Kontakt en af kirkens præster for at høre nærmere og planlægge dåbsdagen.

Hvis du er døbt tidligere, men ønsker at bekræfte din dåb som voksen er der også mulighed for det. Kontakt en præst.